שאלות נפוצות

אם יש לכם שאלות נוספות,
צרו איתנו קשר ונשמח לשוחח איתכם

הטיפול דרך מערכת Novotalk-Hadassah מתבצע על ידי לימוד טכניקת "עיצוב השטף", טכניקה ותיקה ומוכרת שנמצאת בשימוש על ידי מומחי הדסה זה עשרות שנים. באמצעות לימוד עצמי ומשוב דיגיטלי שנעשה על ידי התוכנה הייחודית שלנו, רוכשים יכולת לדבר בשטף. הטיפול מלווה בצוות קלינאיות תקשורת מוסמכות ומיומנות

לכל שלב יש סרטון הסבר, ולאחר מכן עוברים לתרגול מול המערכת הנמשך בין 20-30 דק ובמהלכו מקבלים פידבק מהמערכת בצורה שוטפת. המערכת מנתחת את הביצוע של המשתמש ומעניקה לו משוב בזמן אמת. התרגול היומי נשמר במערכת כסרטוני וידאו באמצעותם קלינאיות התקשורת עוקבות אחר התהליך ומתערבות במקרה הצורך.

שיטת הטיפול נובוטוק הדסה מציעה מספר מסלולים תואמי גיל המתאימה לטיפול מגיל 9 ומעלה, כאשר כל קבוצת גיל מקבלת את התוכנית המתאימה לה.

השלב הראשון, בו לומדים את שיטת עיצוב השטף, כולל 12 שלבים ונמשך כשלושה חודשים. כל שלב אורך בין 3-5 ימים, בהם יש להקדיש לתרגול כ-20-30 דקות ביום. מומלץ כי התרגול בשלב זה יהיה אינטנסיבי, וייעשה מדי יום. השלב שני, שלב ההטמעה, אורך כ-9 חודשים ובו מטמיעים את התחושות המדויקות במערכת השרירים הקשורה לדיבור ורוכשים שליטה מלאה ביסודות הטכניקה. בשלב זה מומלץ לתרגל כל יום כחצי שעה על מנת להשיג את התוצאות האופטימליות. (למחוק את המשפט הזה) אחרי סיום 2 השלבים ימליצו מומחי הדסה על תדירות ואורך התרגול עבור כל משתמש לצורך שימור היכולות שנרכשו. שינוי בשטף הדיבור לרוב מורגש כעבור 4 חודשים מתחילת התרגול, לקראת סיום השלב הראשון של הטיפול.

דרישות טכניות להפעלת האפליקציה: מחשב נייד או נייח, חיבור אינטרנט מהיר, דפדפן מסוג כרום (chrome), וכן סט אוזניות עם מיקרופון, שניתנות לחיבור למחשב. דרישות כלליות: יש לקחת בחשבון זמן תרגול של 20-30 דק מול התוכנה מדי יום במהלך 3-4 החודשים הראשונים. לאחר מכן זמן התרגול מול התוכנה מתקצר, ותלוי ברצונו וצרכיו של כל משתמש

א. קורס שאורכו (להוריד את המילה חצי ) שנה, ובו יירכשו טכניקות לשיפור שטף הדיבור ב. אימון רגשי – מערכי שיעור להקניית כלים להתמודדות עם הקושי הרגשי הנלווה לגמגום ג. תרגול "יבש" של הטכניקות מול התוכנה בבית ד. תרגול "מצבי אמת" של סיטואציות תקשורתיות מחיי היום-יום ה. ליווי שוטף של אנשי מקצוע ומתן פידבק בזמן אמת ו. קהילה תומכת של משתמשים אשר מעצימה את תוצאות הטיפול

גישת עיצוב שטף הדיבור היא גישה מוכרת מזה עשרות שנים, בה עושים שימוש מכוני דיבור מובילים בעולם כולו. בארץ מוביל את השיטה המכון להפרעות בתקשורת של ביה"ח הדסה עין-כרם.
גישה זו מציגה מערכת תבניות אותן לומד המשתמש בצורה היררכית. את התבניות הנלמדות מתרגלים שוב ושוב עד אשר אופן הביצוע מוטמע היטב במערכת השרירים. התבניות החדשות יוצרות קשרים חדשים במוח. על פי גישה זו, הלמידה מאפשרת למשתמש שינוי בדפוסי הדיבור שלו ושימוש בדפוס דיבור שוטף יותר.

מערכת Novotalk-Hadassah מנתחת את ביצועי המשתמש ומספקת משוב בזמן אמת. במידה והביצוע אינו מדויק, המוניטור מציין כיצד ניתן להשתפר. במקביל, צוות קלינאי התקשורת של Novotalk-Hadassah מנטר את הביצועים והתרגולים, ובמידת הצורך מעניק משוב אישי ומסייע לטיפול. באפשרות המשתמשים באפליקציה לפנות אל קלינאי התקשורת שלנו בשאלות המתעוררות במהלך התרגול.

הטיפול הוא אישי, אולם לצורך הגברת יעילות הטיפול, ישנה אפשרות לתרגול קבוצתי (אשר אינו חובה, אך עם זאת מומלץ), החל מסיום החלק הראשון של הטיפול. התרגול הקבוצתי מבוצע באמצעות שיחות וידאו יזומות, מול משתמשים אחרים בתוכנה, במטרה לשתף בחוויות הטיפול ולהתנסות בדיבור מול אנשים שונים.

למערכת Novotalk-Hadassah יתרונות רבים. היתרון המרכזי של המערכת הוא מעקב מסודר אחרי התהליך שלך , בעצם העובדה שכל התהליך מתועד ומייצר רצף טיפולי הנמצא אצלך, אחד העקרונות החשובים ביותר בטיפול. ממש כמו תהליך של שריר שצריך לאמן ועל מנת שהתהליך יהיה אפקטיבי יש לעקוב אחרי כל שלב באימון. המעקב של המערכת הוא קבוע ומאפשר לך תהליך הכי אפקטיבי שאפשר לייצר. ראשית, המערכת מאפשרת ללמוד ולתרגל בזמן שנוח לך. אין צורך לצאת מהבית, אינך תלוי באנשים אחרים, אתה יכול להתאים את זמני התרגול לתוכניות היומיות שלך. בנוסף ישנו ליווי של צוות מקצועי שמנטר ובודק את ביצועי המשתמשים ומשפר את ביצועיהם. היתרון המשמעותי ביותר של המערכת בא לידי ביטוי בסיום הטיפול, עם רכישת שטף הדיבור – בשלב זה כדי לשמר את יכולת הדיבור נדרשים המטופלים לתרגל באופן שוטף. אם עד כה היו נדרשים המטופלים בקליניקות הקונבנציונליות לעשות זאת באמצעות פגישה עם קלינאית (דבר לא נוח ויקר עד מאוד), מערכת Novotalk-Hadassah מאפשרת לעשות זאת בדרך חדשנית – מרחוק וללא תלות באיש המקצוע.

בהחלט. אנו ב-Novotalk-Hadassah מאמינים שללא התמיכה הרגשית, ופיתוח המודעות לפן הרגשי הכרוך בגמגום, קשה ליישם את הטכניקות בחיי היום יום. לכן, במקביל לקורס עיצוב שטף הדיבור, המשתמשים בNovotalk-Hadassah עוברים תהליך רגשי, במסגרתו מפתחים מודעות ורוכשים כלים מעשיים להתמודדות עם האלמנטים הרגשיים, הפיזיים והחשיבתיים הקיימים אצל כל אדם מגמגם.

בסיום החלק הראשון של קורס עיצוב השטף, בו לומדים את העקרונות והטכניקות, המשתמש עובר לחלק השני - שלב ההטמעה. בשלב זה, כל משתמש מקבל משימות דיבור אישיות, בדרגות קושי שונות, בהתאם לבחירתו וליכולתו להתמודד עם משימות אלו. קלינאי התקשורת ילווה את שלב המעבר, יכוון את המשתמש וייתן המלצות לפי הצורך.

שיטת עיצוב השטף אינה מכחידה את הגמגום, אלא מקנה כלים שמאפשרים דיבור שוטף, ויכולת ליישם את הכלים בדיבור יומיומי. אין כאן פתרון קסם, אלא טכניקות שפועלות מספר מישורים:
1. תרגול יום יומי ורציף של התבניות שנלמדות ומתורגלות בקורס הוכח כמאפשר יצירת דיבור שוטף יותר.
2. הטכניקות של עיצוב השטף מקנות את היכולת לצלוח רגעי גמגום, אם קורים, באופן קל יותר, עם פחות מאבקים או בלוקים.
3. התהליך מלווה גם בפיתוח מודעות ומתן כלים להתמודד עם החוויה הרגשית המלווה גמגום. כל משתמש שמתמיד בתהליך ומטמיע את הכלים שרכש, יחוש הטבה משמעותית בשטף הדיבור.

עלות הטיפול בשנה הראשונה הוא כ-10,273 ₪ (מתעדכן קלות מדי פעם עפ"י משרד הבריאות, קוד 9250L ). משתמש שעבר אבחון בהדסה זכאי להחזר של כ- 50% מעלות הקורס מקופות החולים, בהתאם לנהלי הקופה ותנאי הזכאות של המשתמש (החזר זה מעוגן בחוק הבריאות הממלכתי). ניתן להתעדכן בנושא באופן שוטף באתר של ארגון המגמגמים בישראל (אמב"י), או לפנות אלינו. בתום השנה הראשונה, ניתן להמשיך ולתרגל את התרגילים לעיצוב השטף באפליקציה Novotalk-Hadassah בעלות של 50 ש"ח לחודש

על לקוחות המשתמשים בשירות סינון תכני אינטרנט (הגבלות אינטרנט מטעמי דת וכדומה) לפעול מול ספק סינון התכנים לקבלת גישה לאתר web.novotalk.com. במידה וקיימת בעיה, לבעלי סינון תכני אינטרנט ניתן באמצעות תיאום מול חברת הסינון לקבל גישה לתוכנה

כרגע האפליקציה מאפשרת הצטרפות לדוברי עברית ואנגלית בלבד.

לאחר ההרשמה, ניתן לפנות בשאלות באמצעות האפליקציה לצוות Novotalk-Hadassah, הן בנוגע לנושאים טכניים הנוגעים לתפעול האפליקציה, והן בשאלות מקצועיות, הנוגעות לאופי ואיכות הביצועים בתוך האפליקציה ובשאלות הנוגעות לטיפול עצמו.
על מנת לקבל מענה טרם ההרשמה לאפליקציה – ניתן להשתמש בטופס יצירת קשר או להשאיר הודעה במס' טלפון 03-720-7048.

TOP